09.02.2016

Suzuki przedstawia nowe silniki zaburtowe DF4A /5A /6A

Na 47. Międzynarodowych Targach Motorowodnych w Düsseldorfie, które odbyły się w dniach 23 - 31 stycznia 2016 r., Suzuki zaprezentowało nowe silniki zaburtowe DF4A / 5A / 6A.

Silniki DF4A, 5A i 6A są zupełnie nową konstrukcją zastępującą powszechnie cenione 4-,5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe przeznaczone do małych łodzi rekreacyjnych lub służące jako silniki pomocnicze do jachtów żaglowych.

Priorytetem w trakcie ich konstruowania było zapewnienie jak najmniejszej masy a jednocześnie jak największej wygody użytkowania. Tak jak we wszystkich konstrukcjach Suzuki, skupiono się również na obniżeniu zużycia paliwa oraz poziomu hałasu.

Produkcja będzie prowadzona - jak dotychczas - w Tajlandii przez firmę-córkę Thai Suzuki Motor. Model DF6A do produkcji trafi już w lutym, a niewiele później dołączą do niego silniki DF5A i DF4A. Zaplanowano wprowadzenie ich do oferty handlowej na całym świecie, w tym w Europie i w Japonii.

Najważniejsze cechy silników DF4A / 5A / 6A

Bardziej zwarte i lżejsze
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3 zmniejszono jego masę do 23,5kg1 i jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania. Dla zwiększenia wygody zintegrowano uchwyt do przenoszenia silnika z dolną obudową, uchwyt zaokrąglono, by lepiej pasował do dłoni przy przenoszeniu, pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie silnika.

Bardziej przyjazny dla użytkownika
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju. Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.

1 Masa wersji S (z krótką kolumną). Bez masy śruby i oleju silnikowego.

21.11.2019

W Suzuki sezon trwa cały rok

Silnikom zaburtowym Suzuki niestraszne są niskie temperatury. Niezawodne i ekonomiczne napędy dostępne są teraz w atrakcyjnych cenach. Specjalna oferta promocyjna obowiązuje do wyczerpania zapasów.

Dowiedz się więcej
30.09.2019

Powraca promocja na silniki z torbą gratis

Suzuki ogłasza promocję na małe silniki zaburtowe. Każdy model z gamy DF2.5, DF5A oraz DF6A zostaje dodatkowo wyposażony w praktyczną torbę na silnik. Promocja obowiązuje od października do wyczerpania zapasów.

Dowiedz się więcej
05.09.2019

Suzuki prezentuje nowy silnik zaburtowy - DF300B

Suzuki Motor Corporation przedstawia nowy silnik zaburtowy. Model DF300B rozwija maksymalną moc 300 KM i jest wyposażony w zaawansowane technologie.

Dowiedz się więcej
15.10.2018

Nowości Suzuki na targach Genoa Boat Show

Podczas 58. edycji targów motorowodnych Genoa Boat Show Salone Nautico Suzuki zaprezentowało nowe produkty. W ofercie pojawią się multifunkcyjne ekrany pozwalające na obsługę wielu systemów na łodziach, gama silników w kolorze „cool white” oraz dwie nowe jednostki napędowe, oznaczone jako DF175A i DF150A.

Dowiedz się więcej